خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/03/08 - 09:48
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
رضاخواه با اشاره به امنیت پوشالی هم‌پیمانان اسرائیل مطرح کرد

جرم‌انگاری برقراری ارتباط با رژیم صهیونیستی در عراق نقطه عطفی در دیپلماسی جهان عرب

دبیرکل اتحادیه بین المجالس جهانی گفت: امنیت سیاسی، نظامی و اقتصادی در کشورهای هم‌پیمان آمریکا و اسرائیل کوتاه‌مدت است و مادامی‌که این کشورها منفعتی برای اربابان خود نداشته باشند به زوال کشیده می‌شوند.

مجتبی رضاخواه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تصویب قانون جرم‌انگاری برای برقراری هرگونه روابط با رژیم صهیونیستی با مجازات اعدام در پارلمان عراق، گفت: آمریکا و اسرائیل برای ایجاد ناامنی در کشورهای مسلمان به ویژه شیعه نشین، برنامه ریزی های بسیاری دارند لذا این قانون در پارلمان عراق را تصویب رسید تا علت بی ثباتی های اخیر در عراق از بین برود.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: این قانون در کنار مصوبه اخراج نیروهای تروریستی آمریکا از عراق می تواند به بازگشت امنیت و ثبات به این کشور کمک کند و اقدامی است که سایر کشورهای منطقه نیز باید به آن برسند.



وی در ادامه با اشاره به کشورهایی در همسایگی ایران و عراق که در راستای منافع آمریکا و اسرائیل حرکت کرده و حقوق فلسطین را نادیده می گیرند، عنوان کرد: ممکن است در کوتاه مدت این همکاری باعث ایجاد امنیت سیاسی، نظامی و اقتصادی در این کشورها بشود اما در بلندمدت و جایی که آمریکا منافع خود را در این کشورها نبیند قطعا حمایت از آنها را قطع خواهد کرد.



رضاخواه ادامه داد: به وجود آوردن نیروی تروریستی داعش یکی از همین اقدامات بود که آمریکایی ها در منطقه صورت دادند و حکومت کشورهایی که در گذشته دست نشانده آنها بودند را به زوال کشاندند.



دبیرکل اتحادیه بین المجالس جهانی در پایان خاطرنشان کرد: تصویب قانون برای مقابله با عادی سازی روابط در عراق نقطه عطفی در دیپلماسی جهان عرب محسوب شده و فتنه را از کشور عراق می برد./



پایان پیام



خبرنگار: مهدیه قربانی

  • کد خبر : 342945
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار